Download App
apple app store google play store
2024-07-29

Turysto szanuj Sopot!

W przestrzeni miejskiej ponownie pojawiły się plakaty przypominające o zasadach zachowania w kurorcie. Miasto zwraca uwagę na uszanowanie spokoju sąsiadów, czystość, prawidłowe parkowanie, a także na niestosowność zachowania osób odwiedzających sopockie restauracje w strojach plażowych. To kolejna odsłona kampanii zapoczątkowanej w 2018 roku.

– Od kilku lat apelujemy w ten sposób do odwiedzających Sopot turystów i przypominamy podstawowe zasady wakacyjnego savoir-vivre’u – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu. – Odwiedzający nas goście w większości przestrzegają tych zasad, jednak niektórzy na wakacjach zapominają, że trzeba uszanować ciszę nocną i spokój sąsiadów, segregować odpady czy parkować tylko w wyznaczonych miejscach – dodaje prezydentka Sopotu.

Plakaty trafiły także do spółdzielni mieszkaniowych i firm pośredniczących w najmie. Osoby reprezentujące wspólnoty mieszkaniowe lub po prostu zainteresowane powieszeniem ich w swoim bloku, mogą takie plakaty odebrać z punktów Informacji Turystycznej na placu Zdrojowym 2 i na ul. Dworcowej 4. Specjalna animacja, stworzona na potrzeby kampanii, udostępniona zostanie na ekranach infomatów, w punktach sopockiej Informacji Turystycznej oraz na lotnisku w Gdańsku. Animacja wyświetlana będzie także przed seansami Kina Letniego w Sopocie, Zakopanem oraz Giżycku, a także na statkach Żeglugi Mazurskiej. Do sopockich restauracji trafiły też podkładki na stoły, które pozwolą na zapoznanie się z kampanią podczas czekania na zamówienie.

Kampania „Turysto szanuj Sopot” została zapoczątkowana w 2018 roku.Miasto kontynuuje również kampanię „Stop golasom na ulicy”. Zwraca ona uwagę na niestosowność zachowania osób, które pojawiają się na ulicach, w restauracjach, ogródkach gastronomicznych czy sklepach w strojach plażowych. W ramach akcji, w przestrzeni miejskiej oraz witrynach lokali pojawiły się plakaty oraz naklejki z hasłem kampanii, przypominające o konieczności ubrania się przed skorzystaniem z usług. W akcję co roku włącza się większość sopockich przedsiębiorców. 

– Od samego początku kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem sopockich przedsiębiorców, którzy chętnie wieszają na witrynach sklepów i restauracji naklejki z hasłem „Nieubranych klientów nie obsługujemy”. Co ważne przynosi to oczekiwane efekty, a osób, które poruszają się w przestrzeni miejskiej w niekompletnych strojach jest coraz mniej – mówi Bartłomiej Barski, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej.