Deklaracja dostępności
Sopocka Organizacja Turystyczna zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony kartaturysty.visit.sopot.pl/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiaturowe
Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Strony portalu oparte są o strukturę nagłówków, która umożliwia szybkie poruszanie się po stronie. Filtry, kalendarze, formularze i inne funkcjonalności zbudowane są zgodnie ze standardami WCAG 2.1 i są dostępne przy użyciu samej klawiatury. Osoby, które nie korzystają z myszki, mogą swobodnie poruszać się po portalu. Na początku każdej strony dostępna jest możliwość pominięcia menu głównego, oraz zostały umieszczone linki – skróty
Dokumenty publikowane na stronie
Na stronie kartaturysty.visit.sopot.pl/ znajdują się pliki do pobrania. Może się zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik. Natomiast w przypadku umieszczenia na stronie skanu, publikujemy także jego dostępną wersję alternatywną.
Opisy alternatywne grafik i zdjęć na stronie
Na stronie kartaturysty.visit.sopot.pl/ do grafik i zdjęć są dodawane opisy alternatywne. Ponadto przyciski i pola formularzy są odpowiednio opisane.
Powiększanie strony
Przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie serwisu za pomocą skrótów klawiaturowych (Ctrl +) lub odpowiednich ustawień. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak w łatwy sposób powiększyć lub pomniejszyć treść wyświetlaną na ekranie przejdź do strony: powiększanie i pomniejszanie stron w systemie Windows.
Zrozumiałość i czytelność treści publikowanych na stronie
Treści zamieszczane na stronie kartaturysty.visit.sopot.pl/ są zrozumiałe. Sposób ich prezentowania wpływa na lepszą czytelność materiałów i pomaga w odbiorze informacji. Długie teksty są dzielone na akapity, stosuje się wyróżnienia: cytaty i ważne informacje są specjalnie wyróżnione.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Bartłomiej Barski - mailowo b.barski@visit.sopot.pl lub telefonicznie +48 535433200.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:
- Bartłomiej Barski
- Adres: Plac Zdrojowy 2, 81-720 Sopot, Polska
- e-mail: b.barski@visit.sopot.pl
- telefon: +48 535433200
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Aplikacje mobilne
Sopocka Organizacja Turystyczna udostępnia następujące aplikacje mobilne:
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna znajduje się w deklaracji dostępności na stronie https://kartaturysty.visit.sopot.pl/sopot-deklaracja-zgodnosci.qbpage
Dostępność architektoniczna punktu obsługi Karty Sopockiej - Informacja Turystyczna ul. Dworcowa 4, 81-720 Sopot kontakt: kartasopocka@visit@sopot.pl telefon: +48 791 778 477
→ Dojazd
Do punktu Informacji Turystycznej można dojechać trolejbusem lub autobusem (przystanek Sopot PKP, linie: 144, 185, 187, przystanek PKP Niepodległości, linie: 21,31, 181, 700) lub Szybką Koleją Miejską (stacja Sopot).
Brak miejsc postojowych dla rowerów w najbliższym sąsiedztwie budynku, można korzystać z miejsc postojowych dla rowerów zlokalizowanych przy Dworcu PKP.
→ Otoczenie i wejście do budynku
Jest tylko jedno wejście od strony ul. Dworcowej, drzwi otwierane na zewnątrz. Punkt znajduje się w samodzielnym niewielkim budynku usytuowanym przy pasażu prowadzącym z Dworca PKP w kierunku Placu Konstytucji 3 maja.
W bezpośrednim sąsiedztwie budynku brak miejsc parkingowych, nie ma również miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami. Miejsce parkingowe można znaleźć w pasie miejsc postojowych na okolicznych ulicach z wyodrębnionymi płatnymi miejscami do parkowania.
Deklaracja dostępności www.karta.sopot.pl
→ Toalety
Toaleta tylko dla pracowników, brak toalety dla klientów.
→ Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością ruchową
Punkt znajduje się w budynku parterowym, do którego prowadzą schody oraz podjazd dla wózków, przy wejściu nie ma progów.
→ Udogodnienia dla osób niesłyszących i niedowidzących
Po wcześniejszym zgłoszeniu, Centrum Obsługi jest w stanie zorganizować usługi tłumacza migowego. Zaoferowana zostanie także pomoc w poruszaniu się po obiekcie osobom niedowidzącym.
→ Zwiedzanie z psem przewodnikiem Dozwolone.
→ Udogodnienia dla osób starszych
W punkcie znajduje się poczekalnia z niewielką kanapką.
→ Gastronomia
W budynku nie jest prowadzona działalność gastronomiczna.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Sopocka Organizacja Turystyczna nie zapewnia dostępu do świadczenia usług tłumacza języka migowego