Pobierz aplikację
apple app store google play store
  • Home
  • Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Sopocka Organizacja Turystyczna zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony kartaturysty.visit.sopot.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Skróty klawiaturowe

Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Strony portalu oparte są o strukturę nagłówków, która umożliwia szybkie poruszanie się po stronie. Filtry, kalendarze, formularze i inne funkcjonalności zbudowane są zgodnie ze standardami WCAG 2.1 i są dostępne przy użyciu samej klawiatury. Osoby, które nie korzystają z myszki, mogą swobodnie poruszać się po portalu. Na początku każdej strony dostępna jest możliwość pominięcia menu głównego, oraz zostały umieszczone linki – skróty

Dokumenty publikowane na stronie

Na stronie kartaturysty.visit.sopot.pl/ znajdują się pliki do pobrania. Może się zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik. Natomiast w przypadku umieszczenia na stronie skanu, publikujemy także jego dostępną wersję alternatywną.

Opisy alternatywne grafik i zdjęć na stronie

Na stronie kartaturysty.visit.sopot.pl/ do grafik i zdjęć są dodawane opisy alternatywne. Ponadto przyciski i pola formularzy są odpowiednio opisane.

Powiększanie strony

Przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie serwisu za pomocą skrótów klawiaturowych (Ctrl +) lub odpowiednich ustawień. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak w łatwy sposób powiększyć lub pomniejszyć treść wyświetlaną na ekranie przejdź do strony: powiększanie i pomniejszanie stron w systemie Windows.

Zrozumiałość i czytelność treści publikowanych na stronie

Treści zamieszczane na stronie kartaturysty.visit.sopot.pl/ są zrozumiałe. Sposób ich prezentowania wpływa na lepszą czytelność materiałów i pomaga w odbiorze informacji. Długie teksty są dzielone na akapity, stosuje się wyróżnienia: cytaty i ważne informacje są specjalnie wyróżnione.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Bartłomiej Barski - mailowo b.barski@visit.sopot.pl lub telefonicznie +48 535433200.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Aplikacje mobilne

Sopocka Organizacja Turystyczna udostępnia następujące aplikacje mobilne:

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna znajduje się w deklaracji dostępności na stronie https://kartaturysty.visit.sopot.pl/sopot-deklaracja-zgodnosci.qbpage

Dostępność architektoniczna punktu obsługi Karty Sopockiej - Informacja Turystyczna ul. Dworcowa 4, 81-720 Sopot kontakt: kartasopocka@visit@sopot.pl telefon: +48 791 778 477

→ Dojazd

Do punktu Informacji Turystycznej można dojechać trolejbusem lub autobusem (przystanek Sopot PKP, linie: 144, 185, 187, przystanek PKP Niepodległości, linie: 21,31, 181, 700) lub Szybką Koleją Miejską (stacja Sopot).

Brak miejsc postojowych dla rowerów w najbliższym sąsiedztwie budynku, można korzystać z miejsc postojowych dla rowerów zlokalizowanych przy Dworcu PKP.

→ Otoczenie i wejście do budynku

Jest tylko jedno wejście od strony ul. Dworcowej, drzwi otwierane na zewnątrz. Punkt znajduje się w samodzielnym niewielkim budynku usytuowanym przy pasażu prowadzącym z Dworca PKP w kierunku Placu Konstytucji 3 maja.

W bezpośrednim sąsiedztwie budynku brak miejsc parkingowych, nie ma również miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami. Miejsce parkingowe można znaleźć w pasie miejsc postojowych na okolicznych ulicach z wyodrębnionymi płatnymi miejscami do parkowania.

Deklaracja dostępności www.karta.sopot.pl

→ Toalety
Toaleta tylko dla pracowników, brak toalety dla klientów.

→ Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością ruchową

Punkt znajduje się w budynku parterowym, do którego prowadzą schody oraz podjazd dla wózków, przy wejściu nie ma progów.

→ Udogodnienia dla osób niesłyszących i niedowidzących

Po wcześniejszym zgłoszeniu, Centrum Obsługi jest w stanie zorganizować usługi tłumacza migowego. Zaoferowana zostanie także pomoc w poruszaniu się po obiekcie osobom niedowidzącym.

→ Zwiedzanie z psem przewodnikiem Dozwolone.

→ Udogodnienia dla osób starszych
W punkcie znajduje się poczekalnia z niewielką kanapką.

→ Gastronomia
W budynku nie jest prowadzona działalność gastronomiczna.

 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Sopocka Organizacja Turystyczna nie zapewnia dostępu do świadczenia usług tłumacza języka migowego