Regulamin
I. DEFINICJE
Projekt Sopocka Karta Turysty – oferta specjalna dla turystów nocujących w Sopocie, którzy wnieśli opłatę uzdrowiskową w obiekcie noclegowym, mająca na celu promocję turystyczną kurortu Sopot.
Opłata uzdrowiskowa - zgodnie z Uchwałą nr XLVII/846/2023 Rady Miasta Sopotu z dnia 12 października 2023 roku w sprawie: wprowadzenia na terenie miasta Sopotu opłaty uzdrowiskowej oraz ustalenia wysokości stawek i zasad jej poboru wprowadza się na terenie miasta Sopotu opłatę uzdrowiskową i ustala się dzienną stawkę opłaty uzdrowiskowej pobieraną od osób fizycznych przebywających dłużej niż dobę na terenie miasta Sopotu w celach zdrowotnych, turystycznych, wypoczynkowych lub szkoleniowych w wysokości 6,20 zł za każdą rozpoczętą dobę pobytu .
Organizator – Stowarzyszenie Sopocka Organizacja Turystyczna z siedzibą w Sopocie, ul. Plac Zdrojowy 2, 81-720 Sopot, wpisane do rejestru stowarzyszeń Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk Północ, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000052554, NIP 585-12-53-614, REGON 191298942.
Partner – podmiot będący uczestnikiem Projektu Sopocka Karta Turysty, który na podstawie umów zawartych z Organizatorem oferuje swoje produkty lub usługi Użytkownikom Karty na specjalnych warunkach, określonych w Przewodniku.
Obiekt – obiekt Partnera, w którym jest honorowana Sopocka Karta Turysty.
Przewodnik – informacja o ofertach i rabatach udzielanych przez Partnerów. Przewodnik zawiera dane teleadresowe, zdjęcie obejmujące produkt, usługę lub siedzibę Partnera oraz opis i jest dostępny na stronie www.kartaturysty.visit.sopot.pl.
Użytkownik Karty – nabywca Sopockiej Karty Turysty, który dokonał Aktywacji Karty.
Sopocka Karta Turysty – plastikowa karta stanowiąca nośnik danych elektronicznych Pakietów, posiadająca indywidualny numer i chip elektroniczny, posiadająca dane Użytkownika Karty (personalizowana). Nośnik może być wykorzystany wielokrotnie, do umieszczenia na nim nieograniczonej ilości Pakietów wykupionych przez jego właściciela.
Pakiet Sopot – specjalna oferta Partnerów kierowana do Użytkowników Karty i obowiązująca przez okres Opcji czasowej od momentu Aktywacji Pakietu. Pakiet umieszczany jest na Sopockiej Karcie Turysty w postaci danych elektronicznych.
Aktywacja Pakietu – Aktywacja Pakietu Sopot (oraz każdego dodatkowego Pakietu) dokonywana jest w momencie jego sprzedaży przez Użytkownika Karty i następuje poprzez wskazanie daty aktywacji przez Użytkownika Karty. Aktywacja pakietu może nastąpić wyłącznie w okresie jego obowiązywania, wskazanym każdorazowo przy opisie danego Pakietu. Od momentu Aktywacji Pakietu rozpoczyna bieg Opcja czasowa.
Opcja czasowa – 24 h, 48 h, 72 h, 120 h, 168 h, 336 h - w zależności od rodzaju wykupionego Pakietu.
Pakiety – bilety elektroniczne, stanowiące doładowanie dodatkowej oferty Sopockiej Karty Turysty, honorowanej w Obiektach opisanych w Przewodniku, uprawniające do rabatów, ulg lub świadczeń opisanych w Przewodniku.
Bilet Metropolitalny – bilet elektroniczny, stanowiący doładowanie dodatkowej oferty z Opcją Czasową, honorowanej w środkach transportu publicznego na terenie Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej (Kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich organizatorów) na zasadach określonych w Uchwale nr 20/2007 z późn. zm. Zgromadzenia Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, dostępnej w aktualnej wersji na stronie internetowej www.mzkmg.org, które mogą ulegać zmianie na warunkach określonych w ww. dokumentach.
Czytnik – sprzęt kontrolerski umożliwiający sprawdzenie, czy na danej Sopockiej Karcie Turysty znajduje się aktywowany Pakiet, uprawniający do wejścia do Obiektu, uzyskania rabatu, skorzystania z innego świadczenia.
Autoryzowany punkt sprzedaży – Punkt Informacji Turystycznej zarządzany przez Organizatora. Lista Autoryzowanych punktów sprzedaży znajduje się na stronie internetowej www.kartaturysty.visit.sopot.pl.
Partnerski punkt sprzedaży – inny punkt sprzedaży Sopockiej Karty Turysty oraz Pakietów. Partnerskie punkty sprzedaży wymienione są na stronie www.kartaturysty.visit.sopot.pl.Bilety Partnerów - pojedyncze bilety do atrakcji turystycznych, sprzedawane przez system Sopockiej Karty Turysty.
1. Sopocka Karta Turysty stanowi ofertę rabatów, ulg lub świadczeń udzielanych przez Partnerów w ramach Pakietu Sopot, opisanego szczegółowo w Przewodniku i obowiązującego przez czas wskazany w Przewodniku.
znajdują się w Przewodniku;
b) skorzystanie z rabatu, ulgi lub innego świadczenia w ramach Pakietu Sopot oraz innych Pakietów może zostać zrealizowane wyłącznie po zweryfikowaniu ważności Sopockiej Karty Turysty i Pakietu w Czytniku, dostępnym w danym Obiekcie. Użytkownik Karty zobowiązany jest udostępnić Partnerowi Sopocką Kartę Turysty w celu wykonania weryfikacji. W razie wątpliwości co do tożsamości Użytkownika Karty, Użytkownik Karty zobowiązany jest do jej potwierdzenia za pomocą odpowiednich dokumentów. W przypadku braku udostępnienia Sopockiej Karty Turysty lub w przypadku stwierdzenia braku jej ważności lub braku ważnego Pakietu Sopot (lub innego dodatkowego Pakietu) oraz w przypadku braku potwierdzenia tożsamości lub gdy posiadacz Sopockiej Karty Turysty nie jest jej właścicielem, Partner może odmówić udzielenia rabatu, ulgi lub innego świadczenia.
c) Partner może odmówić udzielenia rabatu, ulgi lub innego świadczenia w sytuacji kiedy czynniki niezależne od niego lub sytuacje losowe uniemożliwiają mu takie działanie na rzecz Użytkownika Karty.
3. Bilet Metropolitalny jest to bilet elektroniczny, stanowiący doładowanie Sopockiej Karty Turysty:
a) obowiązuje w czasie biegu Opcji czasowej;
b) uprawnia do przejazdu autobusami, trolejbusami i tramwajami ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni, MZK Wejherowo oraz pociągami SKM pomiędzy stacjami Luzino i Cieplewo (bez ograniczeń odcinkowych i strefowych) na zasadach określonych w Uchwale nr 20/2007 z późn. zm. Zgromadzenia Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, dostępnym w aktualnej wersji na stronie internetowej www.mzkmg.org;
c) uprawnia do nieograniczonej liczby przesiadek na wszystkich liniach ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni, MZK Wejherowo i pociągami Przewoźników Kolejowych - Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) i Przewozów Regionalnych (PR) - na odcinkach, których krańce wyznaczają stacje Babi Dół, Cieplewo, Luzino oraz Reda Rekowo na zasadach określonych w Uchwale nr 20/2007 z późn. zm. Zgromadzenia Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, dostępnym w aktualnej wersji na stronie internetowej www.mzkmg.org.
4. Organizator może w każdym czasie zmieniać ofertę w ramach poszczególnych Pakietów poprzez rozszerzenie ich o dodatkowe Obiekty, uprawnienia do uzyskania rabatów lub innego rodzaju ulgi bądź usługi. Zmiana oferty, o której mowa w poprzednim zdaniu ma zastosowanie od momentu wprowadzenia odpowiedniej zmiany na stronie internetowej www.kartaturysty.visit.sopot.pl.
5. Organizator może w każdym czasie zmieniać ofertę w ramach poszczególnych Pakietów poprzez usunięcie z oferty określonych Obiektów, uprawnień do uzyskania rabatu lub innego rodzaju ulg bądź usług. Zmiana oferty w ramach poszczególnych Pakietów polegająca na usunięciu z oferty określonych Obiektów, uprawnień do uzyskania rabatu lub innego rodzaju ulg bądź usług nie ma zastosowania do wykupionych oraz Aktywowanych Pakietów. Organizator poinformuje o zmianie za pośrednictwem strony internetowej www.kartaturysty.visit.sopot.pl.
6. Po aktywacji danego Pakietu nie jest możliwa zmiana daty ważności Opcji Czasowej.
7. Istnieje możliwość wielokrotnego doładowywania Sopockiej Karty Turysty Pakietami.
8. Pełna lista Partnerów jest dostępna na stronie internetowej Organizatora: www.kartaturysty.visit.sopot.pl.
9. Sopocka Karta Turysty nie jest kartą płatniczą.
10. Sopocka Karta Turysty jest kartą imienną. Dla jej ważności wymagany jest podpis jej właściciela.
11. Aktualna wersja Regulaminu dostępna jest na stronie internetowej Organizatora: www.kartaturysty.visit.sopot.pl.
1. Sopocka Karta Turysty z Pakietem Sopot jest wydawana każdemu turyście nocującemu w Sopocie, który wniósł Opłatę uzdrowiskową w obiekcie noclegowym, bez konieczności uiszczania dodatkowej opłaty. Sopocką Kartę Turysty z Pakietem Sopot można odebrać w Autoryzowanych punktach sprzedaży lub Partnerskich punktach sprzedaży, wymienionych na stronie www.kartaturysty.visit.sopot.pl, po okazaniu dowodu uiszczenia opłaty uzdrowiskowej.
2. Ceny sprzedaży Sopockiej Karty Turysty (dla osób nie nocujących w Sopocie i nie wnoszących Opłaty uzdrowiskowej w obiekcie noclegowym w Sopocie) oraz poszczególnych Pakietów są ustalane przez Organizatora.
3. Osoby uprawnione do ulgi mogą nabyć poszczególne Pakiety z zastosowaniem odpowiedniej ulgi.
4. W przypadku Pakietów uprawnienia do ulg przysługują:
a) kombatantom - na podstawie legitymacji kombatanckiej;
b) inwalidom słuchu (głuchoniemi) - na podstawie legitymacji Polskiego Związku Głuchych;
c) emerytom i rencistom oraz wdowy/wdowcy po emerytach i rencistach korzystający ze świadczeń emerytalnych i rentowych po zmarłym współmałżonku - na podstawie legitymacji emeryta lub rencisty (legitymacja ZUS lub innego zakładu ubezpieczeń społecznych na terenie RP) wraz z dokumentem tożsamości;
d) dzieciom w wieku 4 do 7 lat;
e) uczniom szkół podstawowych, gimnazjów, ponadpodstawowych, policealnych i ponadgimnazjalnych do dnia 31 grudnia ukończenia 24 roku życia - na podstawie legitymacji szkolnej;
f) studentom szkół wyższych - na podstawie legitymacji studenckiej;
g) studentom zagranicznym wyższych uczelni do ukończenia 26 roku życia – na podstawie wydanej poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej Europejskiej Karty Młodzieżowej EURO<26 „Student” lub karty ISIC;
h) doktorantom - na podstawie legitymacji doktoranckiej lub legitymacji uczestnika studiów doktoranckich.
5. W przypadku Biletu Metropolitalnego uprawnienia do ulg w komunikacji publicznej reguluje Uchwała nr 20/2007 z pózn. zm. Zgromadzenia Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej. Informacje są dostępne na stronie internetowej: www.mzkzg.org.
6. Uprawnienia do ulgi mają osoby posiadające przy sobie ważny dokument potwierdzający to uprawnienie. Osoba posługująca się Sopocką Kartą Turysty z ulgowym Pakietem powinna okazać ważny dokument potwierdzający uprawnienie do ulgi na żądanie Partnera lub uprawnionego kontrolera w środkach komunikacji publicznej oraz w Obiektach.
1. Sopocka Karta Turysty oraz dodatkowe Pakiety są sprzedawane w Autoryzowanych punktach sprzedaży oraz Partnerskich punktach sprzedaży, wymienionych na stronie internetowej www.kartaturysty.visit.sopot.pl a także online – na stronie internetowej www.kartaturysty.visit.sopot.pl.
2. Użytkownik Karty może dokonać zwrotu Pakietu bez podania przyczyny w ciągu 4 godzin od momentu jego zakupu. W takim przypadku Organizator niezwłocznie zwróci Użytkownikowi Karty zapłaconą przez niego kwotę. Wolę zwrotu Pakietu należy zgłosić Organizatorowi w Autoryzowanym punkcie sprzedaży, z tym że zwrotu Pakietu zakupionego w Partnerskim punkcie sprzedaży można dokonać wyłącznie w tym samym Partnerskim punkcie sprzedaży.
3. Zwrot Pakietu, o którym mowa w ust. 2, nie może nastąpić po skorzystaniu z Pakietu.
4. Bilet Metropolitalny nie podlega zwrotowi.
1. W przypadku wadliwego działania Sopockiej Karty Turysty lub Pakietu, Użytkownik powinien niezwłocznie skontaktować się z Autoryzowanym punktem sprzedaży lub Partnerskim punktem sprzedaży, w którym je zakupił.
2. W wypadku wadliwego działania Sopockiej Karty Turysty lub Pakietu zakupionego w sklepie internetowym www.kartaturysty.visit.sopot.pl, należy niezwłocznie skontaktować się z jednym z następujących punktów sprzedaży:
a. Informacja Turystyczna
Plac Zdrojowy 2 (II piętro), 81-720 Sopot
tel.: +48 790 280 884
e-mail: it@visit.sopot.pl
Czynne codziennie 09:00-17:00
b. Informacja Turystyczna
ul. Dworcowa 4, 81-740 Sopot
tel.: +48 733 535 205
e-mail: it@visit.sopot.pl
Czynne codziennie 09:00-17:00
3. Przy zgłaszaniu reklamacji Użytkownik Karty zobowiązany jest do:
a) złożenia reklamacji w formie pisemnej (na dostępnym w punkcie sprzedaży formularzu reklamacyjnym);
b) podania niezbędnych danych: numeru Sopockiej Karty Turysty, daty i godziny ważności Karty, Pakietu lub Biletu oraz swoich danych umożliwiających kontakt z Użytkownikiem Karty;
c) dokładnego opisania wadliwego działania Sopockiej Karty Turysty, Pakietu lub Biletu, którego dotyczy reklamacja;
d) okazania Sopockiej Karty Turysty;
e) okazania dokumentu zakupu;
f) wskazania formy przekazania informacji o sposobie załatwienia reklamacji.
4. Reklamacja może zostać złożona w języku polskim lub angielskim.
5. Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie 3 od dnia jej złożenia, chyba że z uwagi na szczególne okoliczności okaże się to niemożliwe. W takim przypadku termin rozpatrzenia reklamacji wyniesie do 7 dni roboczych. O sposobie załatwienia reklamacji Użytkownik Karty zostanie powiadomiony w jednej z form (według wyboru reklamującego) pisemnej przekazanej listem poleconym lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
6. Reklamacje z przyczyn niezależnych od Operatora lub Partnerów nie będą uwzględniane.
1. Niniejszy Regulamin określa:
a) rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną,
b) warunki świadczenia usług drogą elektroniczną,
c) warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną,
d) tryb postępowania reklamacyjnego.
2. Niniejszy Regulamin obejmuje następujące usługi świadczone drogą elektroniczną:
a) utrzymywanie i obsługa konta,
b) złożenie reklamacji za pomocą poczty elektronicznej,
c) informowanie o zmianach w ofercie Projektu Sopocka Karty Turysty.
Aktualny zakres usług oferowanych Klientom dostępny jest na stronie internetowej www.kartaturysty.visit.sopot.pl . W związku z ciągłym rozwojem usług, ich zakres funkcjonalny może ulegać zmianom.
3. Przez newsletter rozumie się biuletyn w formie elektronicznej rozsyłany do Użytkowników Karty za pomocą poczty elektronicznej po ich wcześniejszym zapisaniu się do niego.
4. Organizator świadczy usługi na rzecz Użytkowników Karty w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
5. Uruchomienie odpowiedniej usługi lub złożenie reklamacji za pomocą poczty elektronicznej jest równoznaczne z akceptacją warunków niniejszego Regulaminu i zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną z Organizatorem bez konieczności sporządzenia odrębnego dokumentu.
6. Każdy Użytkownik Karty od momentu skorzystania z danej usługi zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
7. Każdy może we wcześniejszym terminie zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania z usług.
8. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli Użytkownik Karty wyraził zgodę na otrzymywanie takiej informacji, poprzez rejestrację i podanie adresu poczty elektronicznej w systemie.
9. Adres poczty elektronicznej wykorzystywany jest do przesyłania tylko i wyłącznie zamówionych przez Użytkownika Karty informacji.
10. Organizator zobowiązuje się do nie wysyłania treści o charakterze bezprawnym w rozumieniu art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b) ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
11. Użytkownik Karty może w każdej chwili zrezygnować z usług poprzez złożenie odpowiedniej dyspozycji w systemie. Rezygnacja jest równoznaczna z rozwiązaniem umowy o świadczenie danej usługi, jednakże nie stanowi to rozwiązania innych umów.
12. System jest dostępny dla Użytkowników Karty przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Organizator zastrzega sobie możliwość dokonywania przerw w dostępie do systemu w związku z koniecznością przeprowadzenia okresowej konserwacji.
13. Poniżej określone zostały wymagania techniczne Systemu:
a) komputer osobisty lub urządzenie mobilne wyposażone w nowoczesną przeglądarkę internetową;
b) dostęp do Internetu.
14. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne, bądź ograniczenia oprogramowania lub sprzętu, z którego korzysta Użytkownik Karty, a które uniemożliwiają mu korzystanie z określonych usług.
15. W przypadkach szczególnych mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność systemu, Organizator ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia usług drogą elektroniczną, bez wcześniejszego powiadomienia i przeprowadzenia prac mających na celu przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności systemu.
16. Klient może zgłaszać zapytania, uwagi i reklamacje związane z świadczonymi usługami pod numerem tel.: +48 790 280 884 od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–16.00 bądź całodobowo za pośrednictwem poczty elektronicznej – pod adresem e-mail: it@visit.sopot.pl
17. Zapytania, uwagi i reklamacje powinny zawierać imię i nazwisko oraz dokładny adres osoby składającej reklamację, jak również dokładny opis i powód reklamacji.
18. Rozpatrzenie zapytań, uwag i reklamacji związanych ze świadczeniem usług następuje w najszybszym możliwym terminie w formie elektronicznej, pisemnej lub telefonicznej.
1. Użytkownik Karty powinien niezwłocznie zgłosić jej zgubienie Organizatorowi w Autoryzowanym punkcie sprzedaży.
2. W przypadku zgłoszenia Organizatorowi zgubienia Sopockiej Karty Turysty, Organizator powinien ją niezwłocznie zablokować. Po zablokowaniu Sopocka Karta Turysty nie będzie mogła zostać ponownie wykorzystana.
3. W przypadku zgłoszenia zgubienia Sopockiej Karty Turysty przez Użytkownika Karty Organizator może w Autoryzowanym punkcie sprzedaży, po pobraniu opłaty manipulacyjnej w wysokości 15 PLN, przypisać Użytkownikowi Karty nowy numer Sopockiej Karty Turysty. W celu przypisania nowego numeru Sopockiej Karty Turysty Użytkownik Karty powinien przedstawić Organizatorowi paragon zakupu Sopockiej Karty Turysty lub Pakietu oraz jego dane wskazane w formularzu wypełnianym podczas zakupu.
4. Bilet Metropolitalny, ze względu na swój unikatowy charakter, przypisany jest do konkretnego nośnika- plastikowej karty lub aplikacji mobilnej. Po zagubieniu nośnika nie ma możliwości odtworzenia go na nowym nośniku.
1. Bilety Partnerów są sprzedawane przez Organizatora na podstawie zawartych odrębnych umów, regulujących obowiązki i odpowiedzialność stron.
2. Użytkownicy Kart mogą kupować Bilety Partnerów samodzielnie po zalogowaniu się na swoje konto na stronie internetowej www.kartaturysty@visit.sopot.pl lub w aplikacji Sopocka Karta Turysty lub udając się do autoryzowanego punktu sprzedaży Sopockiej Karty Turysty lub jednego z punktów partnerskich wskazanych przez Organizatora.
3. Bilety Partnerów są ważne na określony dzień, wybierany przez Użytkownika Karty w chwili zakupu.
4. W przypadku zakupu Biletów Partnerów Użytkownikowi zawierającemu umowę w ramach systemu, poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, zgodnie z art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.) nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny, o którym mowa w art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
5. Do zakupienia Biletów Partnerów nie jest potrzebny Pakiet.
6. Zakupione Bilety Partnerów są zapisane na kontach Użytkowników Kart w formie elektronicznej.
7. Skorzystanie z zakupionych Biletów Partnerów odbywa się poprzez okazanie pracownikowi Partnera w Obiekcie biletu z zamieszczonym na nim kodem QR i jego pomyślnej weryfikacji.
8. Okazanie Biletu Partnera do weryfikacji w Obiekcie może nastąpić poprzez:
a) okazanie telefonu z Biletem Partnera dostępnym w aplikacji Sopocka Karta Turysty;
b) okazanie wydruku Biletu Partnera, wysłanego do Użytkownika Karty w wiadomości e-mail potwierdzającej jego zakup;
c) okazanie drukowanego Biletu Partnera otrzymanego przez Użytkownika Karty w autoryzowanym lub partnerskim punkcie sprzedaży Sopockiej Karty Turysty (jeśli dotyczy)
9. Całkowitą odpowiedzialność za realizację usług, których dotyczą Bilety Partnerów, ponoszą Partnerzy. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za usługi świadczone przez Partnerów w Obiektach.
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 5.08.2024 r.
2. Z dniem 30.04.2025 r. obowiązujący na sezon 2024/2025 Regulamin traci ważność.
Regulamin może ulec zmianie. Zmiana zostanie podana do wiadomości publicznej w drodze zamieszczenia na stronie internetowej www.kartaturysty.visit.sopot.pl z zaznaczeniem daty wejścia w życie zmiany. Zmiana Regulaminu nie będzie miała zastosowania do Kart oraz Pakietów nabytych przez Użytkownika Karty przed dniem wejścia w życie zmiany Regulaminu.